Istnieje wiele modeli biznesowych, za pomocą których firmy prowadzą swoją działalność w internecie. Model biznesowy opisuje, w jaki sposób firma pracuje, aby osiągnąć swoje cele. Opisuje, w jaki sposób firma tworzy wartość (produkt), jak dostarcza wartość klientowi i jak generuje zysk. W dobie internetu popularne stało się korzystanie z usług brokerów.
Brokerzy to pośrednicy, którzy łączą kupujących i sprzedających w celu przeprowadzenia transakcji. Broker jest pośrednikiem pomiędzy klientami a producentami (usług). Istnieje kilka form modeli pośrednictwa i działają one na wszystkich rynkach e-biznesu.
W prostym modelu realizacji kupna/sprzedaży przychód jest uzyskiwany przez brokera poprzez naliczanie opłaty za każdą zrealizowaną transakcję. W modelu wymiany rynkowej pośrednik pobiera od sprzedającego opłatę w oparciu o wartość sprzedaży. Brokerzy sprzedają papiery wartościowe i towary bezpośrednio klientom indywidualnym. Doradzają ludziom w odpowiednich inwestycjach w oparciu o potrzeby i możliwości finansowe klienta. Osoby, którym doradzają, mogą mieć bardzo różne poziomy doświadczenia w sprawach finansowych. Znalezienie klientów to duża część pracy brokera.
Firma maklerska to po prostu miejsce, w którym inwestorzy i handlowcy kupują i sprzedają akcje. Firma działa jako pośrednik między kupującymi a sprzedającymi i zapewnia platformę handlową dla wszystkich. Pobiera prowizję od tych transakcji. Za każdym razem, gdy inwestor kupuje akcje, pobierana jest opłata transakcyjna. Brokerzy zarabiają na opłatach i prowizjach pobieranych za wykonanie każdej czynności na swojej platformie, takiej jak zawieranie transakcji. Inni brokerzy zarabiają pieniądze, oznaczając ceny aktywów, którymi pozwalają handlować, lub obstawiając przeciwko traderom, aby utrzymać swoje straty.
Aby dokonywać inwestycji, takich jak kupowanie akcji na sprzedaż, potrzebujesz pośrednika. Brokerzy są specjalnie licencjonowani do zawierania transakcji na giełdach papierów wartościowych. Spotkasz się z brokerem oferującym pełen zakres usług, aby omówić Twoje cele inwestycyjne, czy może przeprowadzić badania w Twoim imieniu i zaoferować spersonalizowane porady.